Wednesday, June 02, 2010

این روزها

نمایشگاه کتاب هم تمام شد و در سه روزی که من در غرفه ی کتاب پنجره حضور داشتم دوستان زیادی مثل هر سال لطف کردند و انرژی خوبی برای سال جدید به ما دادند. یکی این که همه خواهان ادامه ی مجموعه ی هنک بودند و همین باعث شد کماکان ترجمه ی هنکی در دستور کار باقی بماند. استقبال زیادی از کتاب گورستان شد و این کتاب پرفروشترین کتاب پنجره در تاریخ نمایشگاهها شد. مایه ی خوشحالی است چون ترجمه ی تمام آثار نیل گیمن را در دستور کار دارم و امیدوارم خوانندگان ایرانی از کتابهای این نویسنده ی بسیار بااستعداد و خلاق لذت ببرند. اما هنک بیستم یعنی شبح در آینه هم در ایام نمایشگاه بیرون آمد و بالاخره هنک بیست تایی شد. البته حالا مانده تا ما به پنجاه و پنج تای آقای اریکسون عزیز برسیم. امروز ترجمه ی جلد دوم راهنمای مسافران مجانی کهکشان با عنوان رستوران انتهای جهان تمام شد. این هم خبر خوشی برای دوستداران داگلاس آدامز که مدتها بود منتظر جلد دوم بودند. جلد اول هم همراه با انتشار دومی تجدید چاپ خواهد شد. جلد اول بیش از یک سال بود که نایاب بود. خبر دیگر آن که کتاب ج مثل جادو نوشته ی نیل گیمن هم در مراحل آماده سازی است. کتابی در ژانر فانتزی سیاه که داستانهای کوتاه و عجیبی است. امسال پروژه ی گیمن با قوت ادامه خواهد داشت. خلاصه این که امسال را با پرکاری شروع کرده ام و با دوستان خوبم در کتاب پنجره پروژه های دیگری هم داریم که امیدواریم مورد توجه عزیزان قرار بگیرد. قعلاً نیل گیمن را دریابید. واقعاً شگفت انگیز است. ف

7 comments:

هادی جعفری said...

همین امشب کتاب گورستان رو تموم کردم فوق العاده بود مخصوصا اخرش
از اینکه شنیدم قراره باقی اثار گیمن رو هم ترجمه کنید خیلی خوشحال شدم
فقط ای کاش اگه میتونستید یه سری هم به کمیک بوک سندمن میزدید
مطمئن باشید من خودم اولین خریدارشم
اگه میشه در مورد ممکن بودن یا نبودنش جوابم رو بدید

farzad said...

هادی عزیز ممنون از لطف شما. کمیک سندمن یکی از کارهایی است که خیلی دوست می داشتم ترجمه می شد اما در ایران چاپ کتاب های کمیک بنا به دلایلی که هر دو می دانیم با مشکلاتی مواجه است و متاسفانه نمی شود آنها را چاپ کرد. دوست عزیز برای کتاب هایی که تصویری هم ندارند با کلی مشکل و ممیزی دو به رو هستیم. اما امیدوارم روزی این مجموعه ی ارزشمند هم به زبان فارسی چاپ شود. البته کتابی هست به نام کتاب رویاها که مربوط به مجموعه ی سندمن است و احتمال دارد بتوانیم آن را چاپ کنیم البته مصور نیست. خبر خوب دیگه هم این که دو کتاب آد و غول های یخی و ج مثل جادو ترجمه شده و امسال چاپ خواهد شد.ف

هادی جعفری said...

خیلی ممنون از جوابتون
بی صبرانه منتظر ترجمه ی اثار گیمن و جلد دوم راهنمای مسافران مجانی کهکشان هستیم

Unknown said...

سلام آقای فربد عزیز.من ساکن اصفهان هستم و کتابهای انتشارات پنجره در هیچ کدام از کتابفروشی های شهر پیدا نمی شود.ای کاش دوستانتان در انتشارات پنجره فکری به حال پخش کتابهایشان می کردند.همیشه آرزو داشتم ای کاش کتاب زیر که یک سه گانه هست و در لیست 99 رمان برگزیده ی برجس هم هست و بی بی سی نیز سریال آن را ساخته و از ارزش ادبی بسیار بالایی برخوردار است ترجمه می شد و اگر بدست شمابود که چه بهتر
The Gormenghast Novels
by: Mervyn Peake
همیشه بهروز باشید

farzad said...

مهرشاد عزیز
خیلی ممنونم که این کتاب را به من معرفی کردید. البته کتابهای زیادی را در نوبت مطالعه و ترجمه دارم ولی همیشه از پیشنهاد دوستان عزیزی مثل شما استقبال می کنم. در مورد موجود نبودن کتابهای پنجره در اصفهان باید حتماً با شما تماس بگیرم تا اطلاعاتی در باره ی کتابفروشی های شهرتان به دست بیاورم. من و کتاب پنجره داریم سایتی را آماده می کنیم تا تمام دوستان بتونند مستقیماً کتابهای مورد نظرشون رو تهیه کنند.در صورت امکان لطفاً با من تماس بگیرید.ف ranchbox@yahoo.com

bleu2u4u said...

مستر فربد عزیز
اول ممنون که منو تو فیسبوک جزو دوستانتون قبول کردید
دوم جلد دوی راهنمای مسافران مجانی کهکشان چاپ شده یا نه؟
سوم چند وقت پیش مجله ی تایم کتاب خدایان امریکایی نیل گیمن رو به عنوان یکی از کتابهایی که یه دهه را ساختند انتخاب کرد
قصد ترجمه ندارید
اصلا کتاب قابل ترجمه هست (ارشاد و مجوز و از این حرفها)
پیروز باشید

farzad said...

دوست عزیزم کتاب خدایان امریکایی بسیار زیباست ولی قابل چاپ در ایران نیست. جلد دوم راهنمای مسافران هم ترجمه شده و امیدوارم در آینده ی نزدیک در اختیار دوستان قرار بگیرد.ف