Wednesday, July 20, 2011

داستان تنها ابرقهرمان ایرانی سه سال است در ارشاد خاک می‌خورد


آرمان آرین همزمان با نگارش سومین جلد از سه‌گانه «اشوز دنگهه» که به گفته وی داستان زندگی تنها ابر قهرمان کهن ایرانی به شمار می‌رود، از ورود به سومین سال انتظار برای صدور و یا اعلام وضعیت انتشار جلد دوم این اثر خبر داد.

آرمان آرین، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان تالیف سومین جلد از سه گانه «اشوزدنگهه» خبر داد و گفت: این کاراکتر را به جرات می‌توان تنها ابرقهرمان ایرانی دانست که در اسناد مکتوب تاریخی در اوستا و کتاب‌های پهلوی از آن نام برده شده‌ است.

وی ادامه داد: اشوزدنگهه در لغت به معنی درستکار است. او قهرمانی است که از سیلک کاشان بپا می‌خیزد و تمام سلسله‌های تاریخی ایران را تا دوران معاصر می‌بیند و به نوعی جاوانگی می‌رسد.

آرین افزود: در دوره‌ای که تمام اندیشه و ذهن نوجوانان و جوانان ایرانی را ابر قهرمان‌های غیر ایرانی شرقی و غربی پر کرده است، این کتاب به روایت زندگی یک ابرقهرمان ایرانی که به صورت مستند در تاریخ از او نام برده شده است، می‌‌پردازد و تمام اندیشه‌های او الهی ـ توحیدی و درعین حال ایرانی است.

آرین با اشاره به انتشار جلد نخست این مجموعه در سال 87 افزود: جلد دوم این مجموعه سه سال است که در انتظار صدور مجوز به سر می‌برد، ولی تاکنون جواب روشنی برای آن به ما ارائه نشده است. در این مدت جلد سوم این کتاب را نیز نوشته‌ام که به زودی برای انتشار و کسب مجوز آماده خواهد شد.

این نویسنده و پِژوهشگر ادامه داد: در روزگاری که آثار سخیف سینمایی ضدایرانی مانند 300 به راحتی میان جوانان دست به دست می‌شود، انتشار اثری مثل «اشوز دنگهه» که تماما بر اساس تاریخ ادبیات ایران نگارش یافته است، اسیر کاغذ بازی و سوء مدیریت برای انتشار می‌شود و من تنها می‌توانم به خاطر این نگاه و اتفاق اظهار تاسف کنم.

نویسنده سه‌گانه «پارسیان من» همچنین از ادامه تالیف «دایرةالمعارف تصویری و نمایشی قرآن مجید» خبر داد و گفت: این مجموعه با سرعتی که مد نظرم بود، پیش نمی‌رود، اما تاکنون یک سوم نگارش آن به اتمام رسیده است و امیدوارم تا پایان امسال برای انتشار به ناشر تحویل شود.

وی افزود: هنوز برای تصویرگری و نوع ارائه تصویر در این کتاب تصمیم نگرفته‌ام و شاید در مجموع به این نتیجه برسم که تصویر آن به صورت تجمیعی مورد استفاده قرار بگیرد.

آرین در ادامه گفتگو با مهر از پایان تالیف دومین مجموعه داستان کوتاه خود با عنوان «بوف کر» خبر داد و گفت: این کتاب شامل 7 داستان کوتاه است که از سوی نشر موج منتشر خواهد شد.

وی همچنین از انتشار تازه‌ترین اثر پِژوهشی خود با عنوان «دین‌های ایرانی» خبر داد و گفت: این اثر پژوهشی درباره باورهای دینی در ایران است که از سوی نشر افق در دست انتشار قرار گرفته است.

آرین همچنین از پایان نگارش اثری با عنوان «شاهنامگ» خبر داد و گفت: این کتاب در 24 جلد برای مخاطبان کودک و نوجوان نگارش یافته است و داستان آن روایت قصه‌های شاهنامه برای کودکان از زبان کودکی به نام مازیار است که در این اثر نوه فردوسی به شمار می‌رود.

وی درباره استنادات این متن نیز گفت: تاریخ به ما می‌گوید که فردوسی دختری داشته و از او نیز صاحب نوه‌ای نیز شده است، اما اینکه این نوه مازیار نام داشته باشد و تحت تاثیر داستان‌های پدربزرگ خود بوده یا خیر را دقیق نمی‌دانیم. مازیار در این مجموعه، شخصیتی تخیلی است که سعی دارد به زبان کودکانه به بازخوانی شاهنامه برای مخاطبان کودک و نوجوان بپردازد.


به نقل از خبرگزاری مهر


No comments: