Tuesday, April 26, 2011

کتاب های پریان


سال قبل نشست های فراوانی با دوستانم در کتاب پنجره داشتیم و نتیجه ی ماهها بحث و گفت و گو به اینجا کشید که در دل انتشارات کتاب پنجره واحد جدیدی به نام کتابهای پریان تشکیل شد که وابسته به این انتشارات است و کتابهای ادبیات فانتزی را منتشر خواهد کرد. سرپرستی، سرویراستاری (به مفهوم غربی)، مسئولیت یا هر نام دیگری که بر اداره ی آن می خواهید بگذارید بر عهده ی اینجانب است. کتابهای پریان مدتی است حیات خود را به شکل رسمی آغاز کرده و اولین کتاب این واحد "کوکی" نوشته ی فیلیپ پولمن است که در هفته ی آینده منتشر خواهد شد. کتابهای "روزی روزگاری در شمال" و "آکسفورد لایرا" (در یک جلد) و "مترسک و خدمتکارش" هر سه نوشته ی فیلیپ پولمن؛ "آد و غول های یخی" و "ج مثل جادو" نوشته ی نیل گیمن؛ کتابهای جدید مجموعه ی هنک سگ گاوچران و کتابهای قبلی من با فرم و شمایلی جدید از این طریق منتشر خواهند شد. کتابهای پریان با شکل و قالبی جذاب و متفاوت عرضه خواهند شد و صرفا" در حوزه ی ادبیات فانتزی، علمی تخیلی و آثاری متفاوت در ادبیات پلیسی کار خود را ادامه خواهد داد. البته کتابهای نوجوان کتاب پنجره نیز در همین واحد تهیه و تولید خواهند شد. کار سفارش و تولید کتابهای جدید هم شروع شده و برای دوستداران ادبیات فانتزی مجموعه ای بزرگ را در دست تولید داریم که در نوع خود اگر نگویم بی نظیر ولی کم نظیر است (البته در ایران بی نظیر است!). منتظر خبرهای جدید از کتابهای پریان باشید. تازه ترین خبرها را روی همین وبلاگ قرار خواهم داد. با سپاس از تمام دوستان مهربانی که در مدت یک سال و نیم اخیر پیگیر کتاب ها بودند ولی به خاطر روشن نبودن وضع انتشار آنها صبر کردند. تمام کتابهایی که در دو سال اخیر ترجمه کرده ام و منتشر نشده به زودی و به تدریج در دسترس دوستان قرار خواهد گرفت. پاینده باشید.

فرزاد فربد

7 comments:

سولماز said...

خيلي عاليه ، بي صبرانه منتظر كارهاي جديدتون هستيم

Unknown said...

جناب فربد، من همیشه ترجمه های شما را ستایش کرده ام و بی صبرانه در انتظار آثار جدید شما هستم.چندی پیش بود که کتاب گورستان نیل گیمن را خواندم و لذت بسیاری بردم.خوشحالم که شما به ترجمه آثار نیل گیمن می پردازید.چون من از طرفداران سر سخت آثار نیل گیمن هستم.درود بر نیل گیمن و فرزاد فربد گرامی.پیروز و پایدار باشید.

دوستدار شما: سیاوش فراهانی

bleu2u4u said...

سلام
کدوم یک از کتابها به نمایشگاه میرسه؟

pooya said...

سری راهنمای مسافران کهکشان چطور؟

farzad said...

با سپاس از دوستان عزیز. فقط کتاب کوکی به نمایشگاه می رسد و بقیه بعد از نمایشگاه به تدریج منتشر خواهند شد. خبرشان را روی همین وبلاگ خواهم گذاشت. جلد دوم سری راهنمای مسافران ترجمه شده که با تجدید چاپ جلد اول آن هم منتشر خواهیم کرد.ف

Hamid said...

سلام آقای فربد
خبرش رو توی سایت طرفداران فانتزی دیدم و گفتم یه سر به وبلاگتون بزنم ببینم چه خبره ، که دیدم این طور شده و نمیشه راحت وارد وبلاگ شد .
بهتون تبریک میگم ، ایشالا که در آینده انتشاراتی خودتون رو ببینیم .

Anonymous said...

درود بر شما
ترجمه ی شما بی نظیره.واژه هایی که برمی گزینید،نهایت واژه هستند