Tuesday, July 31, 2007

جی کی رولینگ و قلعه نویی

تب فوتبال که در هفته های اخیر همه را بدجوری گرفته بود طبق معمول به سرخوردگی انجامید
اما تب هری پاتر هم این روزها بیداد میکند و هرچند خواندن جلدهای پنج و شش هری پاتر مثل تماشای بازیهای تیم ملی فوتبال ایران مایه ی کسالت و سرخوردگی بود، امیدوارم این جلد آخر لااقل جذاب باشد، هرچند تا حالا که صد واندی صفحه ی کتاب را خوانده ام بیشتر اوقات را در چرت سپری کرده ام و نمی دانم چرا خانم رولینگ مرا به یاد قلعه نویی می اندازد. بد هم نیست جای این دو نفر عوض شود: رولینگ با این گندهای سه جلد آخر مربی تیم ملی بشود و امیر قلعه نویی هم با تسلطی که بر ادبیات دارد نویسندگی پیشه کند، خدا را چه دیدید شاید جایزه ی پولیتزر و نوبل را هم برد، و به احتمال قریب به یقین خانم رولینگ هم با تیم ایران نتایج بهتری کسب خواهد کرد.ف

7 comments:

Anonymous said...

salam
be nazare man eshkale harry potter ine ke nevisande kheili ziyad rooye shakhsiyyate harry potter kar karde va baes shode baghiyeye shakhsiyyatha taghriban be hashiye beran!

Anonymous said...

شباهت اين دو بيشتر از ايناست جناب فربد. هردوتاشون با زبون شيرينشون كلي آدمو معطل خودشون كردن و دارن پول به جيب مي زنن.

فك كنم بايد بريم دم وزارت ارشاد بست بشينيم بلكه دلشون به حال ما طرفداران هنك و دراور بسوزه و اجازه چاپ به كتاب 16 شما بدن.

من نمي فهمم يه سگ گاوچرون بو گند و يه سگ دست و پا چلفتي و يه گربه پدر سوخته چه خطري مي تونه واسه وزارت ارشاد داشته باشه كه چاپ يه كتاب اينهمه مشمول زمان ميشه؟ مسالتن؟

farzad said...

جوجو جان خبر خوش این که جلد جدید هنکی (شماره پانزده) باخره مجوز گرفت و به زودی چاپ میشه.ف

Anonymous said...

بیلی وایلدر یک جمله مشهور دارد میگوید:" خوب بودن یک نویسنده بیش از آنکه به آنچه مینویسد مربوط باشد از آنچه دور می اندازد مشخص میشود."این جمله باعث میشود که کمی دقیق تر برخورد کنیم البته بگذریم از این که جایگاهها کمی عوض شده.چون هدفها متفاوت است و زمان زیادی از فروختن قلم میگذرد بهتر آن است که زیاد جدی نگیریم اینجوری همه راضی هستند هم نویسنده که جایگاه ملکه را میگیرد و هم ناشرین محترم و محافظه کار و بیچاره خواننده که همیشه خواننده باقی میماند و فکر میکند مطالعه کرده است وهچنان در جا میزند خوب این هم یک راهکار است دست کم نگیرید!!!ای بابا.....همه چیز یک جورهایی عوض میشود زیاد دقیق نشویم بهتر است، یا نگاه نکنیم یا اینکه سمت دیگری را نگاه کنیم شاید بیشتر به نفعمان باشد

نگار

Anonymous said...

hala age ta akhare ketab bekhoon..hatman bishtar be in masale pey mibari..entezare bishtari bood..

Anonymous said...

!!!!!!!!
اینم حرفیه!!!
http://www.cloob.com/club/post/show/clubname/romance/topicid/1375490/wrapper/true
:)
سر بزنید..

Anonymous said...

آقای فرید با خوندن نظر شما در مورد هری پاتر واقعا متأسف شدم . بهتر است شما به جای هری پاتر در مورد هنک اظهار نظر کنید.