Wednesday, February 07, 2007

این هم از بهمن

بهمن هم به میانه ی راه رسید و بنده بالاخره بعد از مدتی طولانی فرصتی پیدا کردم تا نیمچه مطلبی بنویسم. این روزها هم کلی گرفتار کارهای مختلف بودم و هم کامپیوتر مبارک دچار سوءهاضمه شده بود. بنابراین دوستان از فرمایشات گهربار حقیر محروم بودند که خوشا به حالشان. اما در این ماه مبارک چه ها که نگذشت: یکی این که باعرض معذرت بنده متولد شدم، دیگر آنکه جشنواره ی فیلم فجر شروع شد و اهالی هالیوود ماست ها را کیسه کردند و رفتند دنبال کار دیگر. خبرهای آتی اینکه به زودی دو کتاب دیگر با ترجمه ی حقیر بیرون می آید ( جلد 15 هنک و کتاب پل شکسته نوشته ی فیلیپ پولمن) دوم اینکه در روز چهارشنبه 25 بهمن در ساعت سه و نیم بعد از ظهر در موزه ی امام علی در خیابان اسفندیار قرار است جشن رونمایی کتاب نیروی اهریمنی اش برگزار شود که در نتیجه من هم آنجا خواهم بود تا از دیدن دوستان بهره مند شوم (دیدن دوستان مایه ی تسلی خاطر اینجانب خواهد بود!). خدا به بقیه ی این ماه پرماجرا رحم کند.ف

9 comments:

Anonymous said...

به به چه اتفاق خوشایندی پس شما هم مثل من متولد ماه بهمن هستید ؟ ارادت من به شما چندین برابر شد :).تولدتون مبارک. امیدوارم عرصه فرهنگ و ادبیات ایران بیش از این از وجود شما بهره مند بشه و صد البته ما کتابدوستان طرفدار هنک

بی صبرانه منتظر خواندن کتاب هنکم.دقیقا مثل بچه ای که یکی یه آبنبات دستش و بچه می خواد بقاپه اون آبنبات رو.

چنان از یافتن مترجم کتاب مورد علاقه ام سرخوش و کیفورم که کسی باورش نمیشه.خیلی دوست داشتم تو اون گرد همایی حضور پیدا کنم .اما کار و کار و کار نمیذاره

:-(

Anonymous said...

سلام وخسته نباشید...همین الان کتاب پنجم "نیروی اهریمنی اش" را تمام کردم... چیزی توی گلوم گیر کرده بودکه اسمی براش نداشتم شاید بفهمید چی میگم؛ نمیدونم "آتش بدون دود" نادر ابراهیمی را خوندید یا نه؛ ولی چنین حسی را توی نامه ای که پسر "آلنی و مارال" بعد از حکم اعدامش برای مارال می نویسد تجربه کرده بودم "مادر سلام،مادر خداحفظ به همین کوتاهی.به همین اختصار. اما نه اینقدر راحت و آسان...." فکر کنم جلد هفتم کتاب بود. یا آخر ارباب حلقه ها که کشتی از برای بردن فرودو آمده بود وراهی که سام باید "تنها" بر میگشت و به مدد گندالف حکیم تنها نبود:"...سه نفر باهم برگردندبهتر از این است که یک نفر تنها برگردد.دوستان عزیز تقدیر این بود که یاران درساحل دریابرای آخرین باردر سرزمین میانه از هم جداشوند.شمارا به سلامت!نمیگویم نگریید..." من هم فکر کنم برای تنها نبودن این مطلب را برای شما نوشتم و اینکه شما هم احتمالا نزدیک به این حس را داشته اید هماتطور که در آخر کتاب ویل در مورد مری میگوید او یک "دوست" است... بعد ا زاینکه کتاب تمام شد دلم میخواست با دوستی حرف بزنم تا راه نفس کشیدنم بازتر شود و... امیدوارم که خیلی چرت نگفته باشم. بازهم ممنون و واقعا خسته نباشید

Anonymous said...

تولدتان بسي بسا مبارك ها باشد.
وهمچنين تولد كتاب هاي جديدتان هم مبارك باشد. ولي ساعت رونمايي رااعلام نكرديد.

farzad said...

از تمام دوستان متشکرم و امیدوارم در مراسم رونمایی کتاب ببینمتون. چهارشنبه 25 بهمن، موزه ی امام علی در خیابان اسفندیار (شماره 35). حامد عزیز از مطلبی که نوشته بودید لذت بردم خیلی پراحساس بود.ف

Anonymous said...

با سلام خدمت شما جناب آقای فربد,
من همین امروز خواندن کتاب نیروی اهریمنی اش را که امسال تا جلد سوم از نمایشگاه کتاب گرفته بودم تمام کردم و خوشحال شدم که مابقی جلدها هم چاپ شده. می خواستم بدانم که آیا جلدهای 4 و 5 توزیع عمومی شده یا برای تهیه همچنان فقط باید به نشر پنجره مراجعه کرد. همین طور می خواستم بدانم که آیا این دو جلد نهایی به تیغ ممیزی هم گرفتار آمده است یا نه؟
به هر حال بابت انتخاب این کتاب به شما تبریک و خسته نباشید می گویم, کتابی از نویسنده ای بزرگ با افکاری بزرگ. شما می دانستید که این نوعی پاسخ به هفت گانه مسیحی سی اس لوییس بوده است؟ (گرچه من از خواندن کناب های لوییس هم لذت بردم, بخصوص دو جلد آخر, علی رغم محتوای مذهبی مستتر در آنها)

farzad said...

رامین عزیز جلدهای 4 و5 پخش عمومی شده و در تمام کتابفروشیها در دسترس است. در مورد نارنیا هم بله میدانستم که دیدگاه پولمن دقیقاً نقطه ی مقابل لوییس است. خوشحالم که خوانندگان کتاب این قدر عمیق آن را می خوانند.ف

نگاهی نو said...

ay baba cheghadr Bahmani darim ma.
tavalodeton mobarak.

bad ham in jashnvarehha ay khodaaaaaaaaa ba in film sazihashon daste HALIVODIha ra az posht va jolo bastannnnnnnn az bas ab mirizan to filmhashon.
khob az onja ke be tavalodam daram nazdik misham hazeram ke in 2 ta ketabeton ra be onvane kado tavalod daryaft konam,

:)

نگاهی نو said...

koli neveshtam vally nemidonam chera send nashod.

Khob aval tavalodeton mobarak va motahayeram chera in hame Bahmani darim ma dar iran, ajab khordad mah mahe por barekat va asheghanehei bodeh baraye pedar va madarha.

bad ham man tavalodam nazdikeh hazeram ketabeton ra be onvane kadoye tavalodam daryaft konam.
:)

farzad said...

دوست عزیز نمیدونم شما کی هستید وگرنه حتماً برای تولدتون از کتابهای ناقابل تقدیم میکردم. شاید هنوز دیر نشده باشه.ف