Sunday, January 21, 2007

چه خوب که ما سوپرمن نیستیم

چند شب پیش فیلم بازگشت سوپرمن را تماشا میکردم که برای خود من بازگشتی به دوران کودکی بود که قهرمانهایمان همین سوپرمن و بتمن و اسپایدرمن و بقیه ی من ها بودند! از بین همه ی این قهرمانها سوپرمن با بقیه فرق داشت. مردی خوش قیافه و قوی هیکل که زور زیادی داشت، همه چیز رااز فاصله ی دور میشنید و میدید، به همه کمک میکرد، همه دوستش داشتندو ... آن زمان دوست داشتیم مثل او پرواز کنیم، کسی هویتمان را نداند،، نیروی خارق العاده داشته باشیم و الی آخر. حالا که درست فکر میکنی و از هیجانات کاذب فاصله گرفته ای می بینی چه خوب شد که سوپرمن نیستی. بیچاره وقت آزاد که ندارد، همه اش باید به مشکلات مردم رسیدگی کند، بعدش هم کو آدم قدرشناس؟ تازه حساب کنید شما سوپرمن باشید و بخواهید در شهری مثل تهران به مردم کمک کنید. همان روز اول جان از دماغ مبارک در می رود. دوم اینکه اگر در این هوای آلوده پرواز کنید روز دوم بر اثر استنشاق گازهای سمی روانه ی بیمارستان میشوید( البته لباستان را هم باید هر روز به خشکشویی ببرید یا بدهید آن را در تشت برایتان بشویند). سوم اینکه زندگی شخصی ندارید و دستتان هم هیج وقت به دختره نمیرسد، فقط دورادور برای هم قروقمیش میایید! در ضمن گیریم جناب آقای سوپرمن (یا به قول یکی از دوستان سوپرمند!) تشریف آورد تهران. چکار میخواهد بکند؟ کوپن فروشی؟ مسافرکشی؟ در بهترین شرایط میتواند باشگاه بدنسازی تاسیس کند. راستی به نظر شما اگر سوپرمن به تهران بیاید چه خواهد کرد؟

5 comments:

Anonymous said...

کلی خندیدم.سوپر من اگه تهران بیاد شاید بوتیک بزنه توییکی از خیابونای بالای شهر تهران تا هم دختر خانومهای خوشگل و مامانی و دید بزنه هم اگه حال کرد و وقت داشت بعضی وقتا ادای فدین و ملک مطیعی رو در بیاره
:-)

Anonymous said...

میتوونه به عنوان سوپر استار در اکثر فیلمهای بی‌سروته و بی‌محتوای ایرانی ایفای نقش کنه. که البته به خاطر زیبایش فروش گیشه را صددرصد تضمین می‌کنه.

Anonymous said...

در بهترين حالتش ميتواند وارد گروه مهران مديري بشود و اداي يك سوپرمن ورشكسته را دربياورد!

Anonymous said...

be monasebate ayame moharam jav gir mishe mire sine zani.
rasti tavalodetoon ham kheili mobarak bashe.

Anonymous said...

lazem nist aslan pasho too tehran bezare, chon tehran por az superman va wonder womane! baba hamin ke ma too tehran zendegi mikonim yani in ke hastim dige, faghat moshkelemoon ye parvaz nakardane ke oonam ba x va crak(dictasho nemidoonam) halle!!

PS: tavalodetoon kheily mobarak :)